Oldalak

2017. július 5., szerda

Csodálatos VR

No nem a TheVR srácokról szeretnék most szót ejteni,bár tény és való,hogy ők is tolják a virtuális valóságot és szeretem is őket nézni,de most más gondolataim vannak.
Biztos többen belefutottatok már abba a videóba,ahol egy férfi egy virtuális nőhöz,vagy anime karakterhez ment hozzá a virtuális valóság segítségével. Ez a videó most nagyon terjeng a neten,és itt nálunk magyarok között ez nagy felháborodást keltett, mindenki lehülyézte a fickót.

forrás- google
Igazából az a vicces,hogy még ha be is akarnék állni a sorba, akkor se tudnék rá rosszat mondani. Igen,kívülről szánalmasnak és nyominak tűnik ez a dolog,sőt betegesnek nekünk,de én valamiért meg tudom érteni. Elég csak belegondolni abba,hogy mi teremtettük meg ezekhez a feltételeket, mi kreáltunk egy ilyen világot,ami ezt lehetővé teszi egy átlagember számára.

Szépen lassan leépülnek a társas kapcsolatok,aminek már itt is jelei vannak,hisz mindenki a telefonján lóg és azon pötyög. Családi vacsora az asztal körül,baráti találkozó a városban... mindenhol elő kerülnek az okos telefonok,akárcsak egy közös szelfi erejéig is.
Én személy szerint csodálom ezt az óriási fejlődést,-bár kicsit gyanús a hirtelen feltörekvés,de ebbe most nem mennék bele. Viszont tény,hogy mindezek a kütyük,és amit szolgáltatnak,ma már szinte elengedhetetlenek,minden családban minden tagnak van minimum egy okos telefonja és akkor lehet ezzel keveset mondok.

Szóval a lényeg,hogy ez a nagyfokú előrelépés juttatott el szerintem minket oda,hogy már létezik ilyesmi. Na és hogy visszatérjek arra,hogy szerintem miért nem olyan megvetendő. Ha belegondolunk ma már tökre nehéz ismerkedni. Az is virtuálisan megy részben (hisz a legtöbb ember nem az utcán esik 'szerelem első látásra' egymásba), még nagyobb a rizikófaktor,hogy olyan e az ember mint amilyennek kiadta magát- kívül,belül; megfelelünk e egymás igényeinek; összeférhetőek vagyunk e,stb.  De mivel csökken a realben történt interakció, így sokan régóta már virtuális térben élnek. Gondoljunk csak a távkapcsolatokra,ahol alig találkoznak felek egymással (szóval annyira azért mi sem ítélkezhetnénk...).
forrás- google

Jelenleg,ezzel a lehetőséggel még inkább megkönnyítették az emberek dolgát,hiszen most már azzal sem kell bajlódni,hogy bárkivel is kontaktba lépjünk,hiszen adott a virtuális valóság -van kép,van minden- és a karakter,akit megalkotunk,az is a saját magunk kreálmánya.  Magunknak meg csak megfelelünk :D Mármint úgy értem,hogy nyilván ez az ember is olyan nőt kreált magának,akinek a tulajdonságai olyanok,amik neki megfelelnek,ergo boldogan élnek amíg....
Szóval most már konkrétan ott tartunk,hogy ennyire se kell erőlködnünk,nem kell tartani a visszautasítástól,semmi energiát,időt nem kell ilyenekre fordítani,mert a VR megadja nekünk amire vágyunk. A saját magunk által összedobott világban,embereivel csak nem veszünk össze- sima ügy.  Aztán kihal az emberiség (: Igazából csodálatos,de egyben félelmetes is.

No meg azt is jól tudjuk,hogy a japánoknál a furcsaság mindig első helyen szerepelt,és én már azon lepődök meg,aki meglepődik még ezen :D Imádom őket ♥
Én úgy vagyok vele,hogy nem sajnálom senkitől a boldogságot,és ha ennek a szerencsétlen embernek így jó,akkor legyen így. Ez olyan mint hogy egyre többen tesznek meg szexbabákat is barátnővé. Az is szerintem ugyanezen az elven működik,hogy kiégett a személyes kapcsolata az illetőnek,a baba meg olyan személyiséget kap,amit ráhúznak. Innentől meg tökély minden. Igaz a VR valósághűbb gondolom.

Szerintem ezek az emberek már nem is gondolkodnak reálisan, nagyon beszippantotta őket a keserűség és a virtuális valóság, és ebben láttak kiutat. Nem mondom azt,hogy támogatom,de azt se,hogy elítélném ezeket az embereket. Megtudom érteni a keserűséget,a menekülést,és sajnos a mai századunk ennek adott hatalmas teret.
 Mindenesetre ez az én gondolatom csak,elmélkedésem a témáról. De biztos Nektek is van gondolatotok erről,kíváncsi lennék (:

4 megjegyzés:

  1. Persze, hogy akad vélemény! :D
    A legjobb hozzá állás a legtöbb témához viszont szerintem az, ahogy te is vélekedsz. Nem ellenzed, de nem is támogatod, nem foglalsz helyet egyik szélsőséges nézőpont mellett sem, de elgondolkodtatott és kiadod magasból. Ez az egyik legjobb benned és a cikkben is. Érdekes ám látni igen, ahogy a nagy sci-fi könyvek és fantáziák szép lassan valóra válnak s bár nem minden teremtődik meg szó szerint, minden nagy sci-fi könyvből és filmből mégis, néha olyan érzésem van, hogy amit addig képzelet szüleményének hittek, az már valós. Vagy van egy egyszerű példa. Vissza a jövőbe 2 - filmben miként elképzelték a távoli jövőt, manapság nem is olyan távoli. :) Belegondolva majd lesz olyan, mikor az ott látott technológia életre kell. Lehet a mi életünkben, lehet nem.

    Minden újításnak és új találmánynak megvan a maga hátulütője és előnye egyaránt, hiszen az ember nagyon kényelmes és gyors életet él amihez mindez plusz segítség és gyorsítás akar lenni. Szerintem ezekben a szemüvegekben az a fantasztikus, ha rejt magában olyan lehetőséget, mint vissza adni egy vak ember látását aki valamilyen okból elvesztette azt, de már nem lehetetlen újra vissza adni. Vagy gyorsabb tanulási lehetőség, távkapcsolat tartásra is jó, s talán lassan minden érzékszervünk be lesz fogva a még jobb élményért. :) (4D mozik is erre hajaznak, nem csak szem de más érzékek bevonásába a filmhez).
    Érdekes és elgondolkodtató. Viszont jobb lenne ha a használati utasítást tanítanák, oktatnák miként a megfelelő használatot, s életvitelt a technológia mellett.
    Bárhogy is az ember sosem áll meg egy szinten ha látja, képes többre, jobbra. Az ember éhes és amíg így van, addig sose áll meg. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A technikánk amúgy ennél jóval tovább tart én úgy gondolom,csak hát a közemberek orrára nagyon sok mindent nem kötnek,nincs kiadva nekünk... Szóval ennél jóval több minden van a háttérben,de nekünk ez is elég,hogy utolérjük magunkat,mert ahogy te is mondod,néha már használati utasítás kellene :D Mindenesetre szerintem jó dolog ez,csak hát megfelelően kéne használni.
      Mondjuk vakoknak a látását semmi nem adja sajnos vissza- vagyis nekem van rá egy elméletem ,hogyan lehetne kivitelezni,de marhaság szerintem :D

      Törlés
  2. Nagyon jó meglátások :)
    Szerintem az a kulcs, hogy semmit nem szabad túlzásba vinni. Az elidegenedés, egy tökéletes képzeletbeli partner megalkotása, és emiatt a valós kapcsolatok elhanyagolása annyira nem újkeletű kelenség, hogy még az ógörögök is írtak róla: a legenda szerint egy Pygmalion nevű szobrász a saját maga által alkotott szoborba lett szerelmes. Régen is volt, hogy valaki azért nem ment férjhez, mert annyira beleszeretett Mr Darcy-ba, hogy hús-vér férfi nem felelt meg neki. Csak ma egyrészt sokkal több lehetőségünk van erre, másrészt egy-egy eset nagyobb nyilvánosságot kap.
    Szóval szerintem az ember esendő, és mindig pontosan akkora hülyeséget csinál, amekkorára lehetősége van, de ezért nem a technológia a felelős.

    (Fél évig nem írtam, de nem is olvastam blogokat, jól látom, hogy volt mostanában egy kisebb dizájnváltásod? Ha igen, nagyon jó lett :) Ha nem, akkor meg annál is rosszabb a memóriám, mint gondoltam XD)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen feltűnt,hogy jó sokáig nem írtál,meg nem voltál itt az éterben jelen,de gondolom csinálod a saját dolgaidat :D Meg is lepődtem,hogy kommenteltél hozzám (: De jól láttad,volt dizájnváltás,mert untam kicsit a régit tudod- már régen érett a dolog,de idő idő idő hiány van :'(

      Na ezt jó hogy meséled,nem hallottam erről az ógörög sztoriról,de mondjuk logikusan belegondolva tényleg mindenhol jelen van ez a dolog- sokszor álmodozik az ember és nem jó neki ami van.
      De ne érts félre,én se a technológiát hibáztatom,sőt szerintem zseniális,hogy vannak ilyen lehetőségeink és nem mondom,hogy én nem próbálnék ki egy vr szemüveget ;)

      Törlés