Oldalak

2016. október 4., kedd

Országjárók II. - Abaliget és a Denevérmúzeum | Személyes

Az előző posztomban megígértem,hogy írok majd részletesen külön is az abaligeti kirándulásunkról és többek között a Denevérmúzeumról,ami szűk körben zajlott (ugye írtam a másik bejegyzésben,hogy kevesebben mentünk) és bár gyorsan kellett haladni a fiatalok miatt -ők nem mindig voltak annyira türelmesek- , azért próbáltam mindent megörökíteni mind kívülről,mind belülről és azt bátran elmondhatom mindenki nevében,hogy élveztük.
Ezt a pózt ne kérdezzétek
Busszal indultunk meg Orfűről Abaligetre,ami amúgy abszolút nem nagy távolság. Az ötlet is pont ezért jött,hogy így utolsó nap se maradjunk program nélkül. Én személy szerint iszonyúan lelkes voltam,mert már olyan régóta vágytam oda,meg amúgy tavaly is mikor voltunk itt szóba került,csak akkor majdnem minden nap esett,így elmaradt, én meg magán emberként nem jutottam el idáig,pedig nincs olyan vészesen messze Pécstől se.
Odaérve,azonnal szembesültünk a gyönyörű reggeli tájjal, iszonyú jó időnk volt: az a tipikus meleg őszi napfény,ami szépen terül el a tájon. Elmentünk egy nagy tó mellett is és ahogy közeledtünk a célunk fele,feltűntek a világ legeslegcukibb turista jelzései ♥ Ezek a pici denevér jelzések- hát elolvadtam ♥ Még jó,hogy kolléganőmnek eszében volt,hogy na akkor egy közös fotó ezzel kis szépséggel :D
Nagyon sok képet lőttem amúgy a fiatalokról is,meg a környezetről is. Ahogy haladtunk,megtaláltuk a múzeumot,meg volt lehetőség barlangjárásra is idegen vezetéssel. Nem mondom,nem volt csúnya a barlang se,meg való igaz,hogy szívesen végig mentem volna,de most amúgy is csak lightos kirándulást terveztünk,arra meg a múzeum épp elég volt.
Igazából csak egy szimpla ház volt berendezve denevéres kiállítással,makettekkel, de nekem az egész nagyon filinges volt. Szó volt mindenféléről bent- nem minden irományt sikerült elolvasni,de mind meg van örökítve. Többek között a legfontosabb,amit mindenkinek tudnia kéne,hogy nem élnek hazánkban vérszívó denevérek, és amik vannak azok is védettek.
Két szoba volt és az irományokon kívül voltak amolyan interaktívabb kiállítási tárgyak is; például egy berendezett padlásrészlet,ahol kolléganőm is találhatott magának kedvére való állatot (ugye aki bagoly mániás :D ). Illetve volt egy bejárható kisebb műbarlang,meg odú szerűség. Szóval szerintem nagyon érdekes volt és még gyerekeknek is érdekes lehet ezek miatt a kipróbálható dolgok miatt,meg a látvány miatt is,hiszen nem csak írások vannak. Hamar végig lehet menni a helyen,mert nem  nagy szobák ezek,így el sem unja magát az ember.
Igaz már nem volt szezon -ami mondjuk szerintem jó is,mert nem kellett kerülgetni az embereket- ,de így is voltak rajtunk kívül a teremben, illetve barlang túrára is sokan elmentek.
Miután végeztünk,megnéztük a szuvenír vásárokat,meg sétáltunk a tó körül. Hallottuk,hogy van lehetőség valami denevér tanösvényen végig menni az erdőben. A lényege,hogy követni kell a jelzéseket és akkor pontról pontra lehet haladni. Sajnos ezt nem tudtuk megcsinálni,ugyanis előző éjjel esett és nagyon nagy sár volt mindenhol. Ráadásul a tanösvény első felében meg kellett volna mászni egy nagyon meredek részt és hát ez a fiataloknak nem nagyon ment volna,de lehet,hogy még nekünk se. No meg páran nem erdei túrához öltöztek.
Úgy döntöttünk,hogy elnézünk a közeli játszótérre,ahol kicsit lazíthatnak,meg játszhatnak,majd elindultunk délután vissza a buszra. Én vettem egy két aranyos dolgot,mert hát nem bírtam ki- főleg ha már eljutottam ide. Meg hoztunk brosúrákat,amiből visszatérve mindenki kapott.
Teljes mértékben megérte elmenni,egy fél napos dologról van szó,ha tényleg nem kapkodva halad az ember.

Itt van még pár fotó

Csak hogy a panelban élők se legyenek olyan nyugodtak :P

A kitűzdelt denevérek látványa nem villanyozott annyira fel =/

A múzeumban lévő tárgyak közül nem mindenről teszek ki képet, az irományokról szintén nem,mert nem akarom lelőni az élményt. Szóval mindenki akit érdekel és erre jár,tessék benézni. A belépő sem egy hajmeresztő,szóval megéri.  S ugye mondtam,hogy nem jövök el üres kézzel- két hűtőmágnest hoztam onnan,egy Abaligetes nagyon mini dísz bögrét, meg kaptam kolléganőmtől ajándékba egy gumi denevért ♥