Oldalak

2016. május 18., szerda

Film maraton I. | Ajánló

Most a hosszú hétvégém alatt volt idő belefeledkezni kicsit a filmezés világába. Úgyis legtöbbször vagy türelmem nincs végig nézni egy filmet,vagy időm. Most mindkettő volt és sikeresen egész jó filmeket vadásztam össze.
Van köztük 2015ös is,szóval nem olyan régiek és nem tudom,hogy látta e már őket valaki,de őszintén szólva örülnék,mert egy két film elég sok kérdést hagyott bennem,szóval lehet,hogy lesz egy két spoilerezés,de kiírom előtte.

The Boy (2016)
 Ez volt az első film amit letöltöttem,mert borító alapján nekem szimpatikusnak tűnt,meg ugye amiben kisgyerekek a főszereplők,az mindig nagyon creepy. Sajnos leírás hozzá nem volt,sőt magyarul sincs fent ,de felirat van már hozzá szóval nézhető.
A történet röviden annyi,hogy van egy Greta nevű nevelő nő,aki a múltja elől menekülve -hogy az ne találja meg-  vállalt egy kietlen helyen nevelőnősködést és így kerül ehhez a családhoz,ahol egy nem hétköznapi fiúra kell vigyázni. Itt van IMDb-n hozzá leírás,szereplő lista,képek,videók,értékelés- ezzel nem húzom az időt (:

 Viszonylag lassan kezdőzik az elején a történet,de azért beindulnak az események. Nagyon meglepődtem mikor feltűnt,hogy a The Walking Dead-es Maggie, Lauren Cohan benne a főszereplő. Nekem ő sokáig nem volt szimpatikus a sorozatban,de szerencsére jó kis karakter lett belőle és ebben a filmben is jót alakít! Végre nem egy hisztérika,aki össze vissza pánikol,meg szerencsétlenkedik,de azért szuper hero se volt.
 Ahogy elnéztem,a film 2016os,szóval nem olyan régi és azt kell mondjam,hogy nagyszerűen sikerült. Ez ilyen többféle kategóriát foglal magába; misztikus a hangulat,mert kellően félelmetes ahol kell,majd átcsap nyomozósba,ahol meg inkább izgulhatsz,hogy most mi lesz ebből.  Nem kell egy extrém horrorra számítani,de egy jó kis thriller mindenképpen. Régen láttam már jó filmeket,de ezzel azt mondom szerencsém volt,mert nem bántam meg és tényleg ajánlom mindenkinek,akik kedvelik a csavarokat,az izgalmakat,a kellő beparáztatást. A másik ok amiért jó lenne ha valaki megnézné: hogy tudjunk róla beszélgetni,ugyanis bennem ettől függetlenül ez is kérdéseket vet fel.

Spoilerezek.
(aki megnézné a filmet, NE olvassa ezt el).
Szóval a film első egy harmada talán az ami mondhatni misztikus,meg paráztatós,ugyanis a baba körül sok érdekesség van,főleg mikor a múltjába vájkál a főszereplő. Én ott csak azt nem értettem,hogy mi volt az az erdő tüzes eset,mi köze az egész sztorihoz? Mert ugye a kis srác nem halt meg,de végül mért a falak mögött nőtt fel?  A nagyszülők mért hagyták el? Persze így már tudjuk,hogy nem szellemekről van szó- ez kb. a film fele után ki is derül,bár egy kis részig el van hitetve a nézőkkel,hogy igenis a baba szelleme ott van és az irányítja a figurát,akivel ez a Greta összebarátkozik.
Szóval a film eleje arra hajaz hogy van egy kisfiú,aki nem hétköznapi (ebből az ember arra következtet,hogy  van valami képessége), de a szülők elvesztik még gyerek korában és nem bírnak szabadulni ettől,beleőrülnek a gyászba és létre hozzák porcelánból a kisfiút,akit valami szellem irányít néha,ergo jelen van a házban a gyerek szelleme. A főszereplőnk hülyének nézi az idős házaspárt és úgy érzi kihasználja őket ezzel ,hogy pénzt kér egy játék baba vigyázására(itt rögtön lehet azt is gondolni,hogy az idős emberek örültek meg teljesen)később mikor úgy fura dolgok kezdenek el történni totál megijed és megy a pánik kis részen keresztül, de elfogadja ezt a szellemesdit,s összebarátkozik vele és gondozza rendesen azt a babát. A film vége fele meg sajnos ez a szellemes illúzió összeomlik,mert kiderült,hogy a gyerek -aki most már felnőtt- végig a falak mögött élt és figyelt onnan mindenkit,meg így mozgatta a babát,stb.
De nekem nem tiszta,hogy most a nagyszülők tudtak e erről az egészről(de szerintem igen,mert az elején az öreglány oda súgja Gretanak,hogy "sajnálom") ,meg hogy mi oka is van ennek pontosan,hogy ő a falak mögött élt?! Lehet,hogy csak nekem nem esik le valami,de az is lehet,hogy Ti más szemszögből látjátok.
Spoiler vége.

Szóval én azt mondom,hogy valaki nézze meg és vessük össze a gondolatokat kommentben,mert szeretném észrevenni amit nem vettem észre,vagy lehet én gondolom csak túl a filmet. No meg azért szerintem jól sikerült ,én nem unatkoztam alatta egy percig sem (:


Regression (2015)
"A történet 1990-ben zajlik, amikor egy lány (Watson) megvádolja apját egy olyan bűnnel, amire a férfi nem is emlékszik, mégis beismer. Az ügyben eljáró nyomozó (Hawke) bevon egy pszichiátert is az apa kihallgatásába, a terápiák során pedig olyan titkokra derül fény, amit talán jobb lett volna nem háborgatni." -forrás
 Ahogy olvasgattam erről a filmről,nagyon megoszlanak a vélemények. Igaz 2015ös a film,én még csak most fedeztem fel és nem tudom nekem valahol tetszett. Persze vannak ebben is olyanok,amik furák voltak,de szerintem nem annyira rossz film,engem lekötött a végéig.
Sajnos ezt se találtam meg magyarul,de van felirat hozzá,szóval ez is nézhető.  Egyedül Emma Watsont ismertem fel a filmben,aki az elejétől áldozatnak volt beállítva és jól is alakít itt is.

Az ncore-os kommentekből nekem kiderült,hogy valami sátánista szektáról lesz szó, s a film szerint igaz történetek lettek feldolgozva. Ahogy haladt a film,kibontakozott egy természetfeletti dolog,ahol sátánt,ördögöt, meg ilyenekkel foglalkozó könyvet emlegetek, illetve mindenkinek rémálmai voltak,ahol bekerülnek valami szektába és csecsemőket áldoznak,meg megjelennek mások ágya mellett csuhába... Egyfajta tömeghisztéria. Nekem az első gondolatom,hogy mi van ha csak hallucinálnak?  Persze mindenre a végén derül fény,viszont annyira az nem tetszett,mert kicsit olyan,hogy a film végégi tart a feszült és ijesztő felvezetés,majd mivel nem volt több és jobb ötlet,elvágják egy idétlen,nagyon földhöz ragadt megmagyarázással. Szóval a film stílusához képest a befejezés,a lezárás túl egyszerű és nekem ettől kicsit olyan mintha csak úgy összecsapták volna mert nincs több ötlet.
Ez az a film,ahol a sátánisták megint kapnak egy csúnya sztereotip bélyeget és emellé a gothokat is belekeverik. Legalábbis a filmben ki van mondva,mikor fekete ruhások gyülekezetéről beszélnek,akkor az egyik rendőr megjegyzi,hogy a "gothok".
"-Mint egy 20 fő. Valaki "furcsa zenét" hallgatott."
"-Valószínűleg megint valami gothok gyülekezete."
 Nem tudom,hogy örüljek e annak,hogy a gothokat külön választják (felismerik,hogy goth és nem sátánista szekta tag) ettől a sátánista nyavalyától, vagy akadjak ki,hogy belekeverték a filmbe. 
Azt nem tudom,hogy régen mit csináltak a sátánista szekták,de úgy tudom,hogy manapság nem ilyen dolgok jelennek meg náluk,mint amit a filmben láttatnak. Tény,hogy a film 1990ben játszódik,de ez sok mai embernek nem jut el az agyáig és egyből azonosít meg szörnyülködik. Én mindig ezért tartok az ilyen sátánistás,meg boszorkányos filmektől,mert nagyon betudnak kavarni a mai emberek számára,akik nincsenek ezekkel a dolgokkal tisztában vagy előítéletesek; meg tudjuk,hogy sokan nem használják a fejüket, nem gondolkodnak.

Mindenesetre szerintem érdemes megnézni ezt is és ha van valami meglátás,akkor kíváncsi vagyok rá,mert itt is lehetnek azért kérdések hiába zárták le egyszerűen.
Van még kettő filmem,amiről majd írni szeretnék,de most nem akarom nagyon elhúzni. Azok is a maguk módján jók voltak,csak az egyiket untam szét nagyon. Szóval 4 film és ebből egy volt nagyon nem szimpi- de itt sem a történettel volt bajom,hanem ilyen kézi kamerás volt az egész és nagyon lassan haladt az esemény és ez is feliratos volt.

2 megjegyzés:

  1. De rég volt már időm, hogy szórakozásból nézzek filmet (vagy olvassak könyvet)...A legutolsó filmélményeim a Máté evangélium, és a Rubljov volt...Szóval listára ezekkel is...:D
    Érdekesnek tűnnek. :D

    Amúgy a nem gondolkodáshoz: általában a filmek nagyon sztereotipizálnak, tehát az ilyen jellegű filmeknek kb annyi valóságalapja van, mint annak, hogy az igazi Jézuska hozza az ajándékot TÉNYLEG...És aki elhiszi, az meg is érdemli...Szerintem egy igazi "hívőt", vagy nem hívő "darkos" embert nem nagyon fog meghatni, hogy valaki egy film miatt hogy néz rá (osztálytársaim körében kimondottan elterjedt volt, hogy a rocker az goth és emo és sátánista és punk egyben...semmi különbséget nem tettek...mert nekik mind egyforma).
    Viszont azt is nagyon szeretem, amikor egy görbe tükörnek szánt dolgot (vagyis egy tényleg okosan felépített és kidolgozott szatirikus művet) komolyan vesznek...És meggyőződéssel kiállnak a hülyeségük mellett...Mindenki azt hisz, amit akar, ha el akarja hinni, hogy az a valós, akkor higgye, de amikor engem akar meggyőzni, és én adatokkal, tényekkel védekezek, és meg se hallja, és csak fújja a magáét, aztán meg én vagyok az idióta, hogy véletlenül átjött a "poén" az adott műből...na attól agyvérzést tudnék kapni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na most az olyan emberekkel,akik meg se hallgatnak csak a magukét mondják, nem is érdemes leállni vitázni ,mert abból nem vitatkozás lesz csak ész osztás az ő részéről. Nem régiben volt ilyenhez szerencsém sajnos és nagyon leszívja az ember energiáját.
      Én ilyen téren senkinek nem magyarázok meg semmit, max ha kérdezi a filmmel kapcsolatban ,vagy érdeklődik akkor. De én győzködni senkit nem fogok.
      Viszont ettől függetlenül ha egy filmmel lehúznak valamit az annyira nem tetszik.

      Törlés