Oldalak

2015. augusztus 9., vasárnap

Országjárók I. - Keszthely

Úgy döntöttem,hogy a Vadregényes kirándulások rovat (szerűség) mellé,most csinálok egy sima kirándulós rovatot,mert nem minden kirándulásunk vadregényes. Ez lesz az Országjárók. Így szerintem sokkal áttekinthetőbb lesz,meg ha például egy városban járunk "csak",akkor az nem lesz vad meg erdős,de mégis kirándulás.
Nos a mostani kirándulásaink a balatoni nyaralás keretén belül történtek. Pont egy hete vasárnap mentünk le Balatonfenyvesre és szerdától mást se csináltunk mint túráztunk és felderítettünk egészen szombatig-amikor is hazaindultunk délután.
Nagyok sok és izgalmas helyen jártunk,legendák és mítoszok jöttek velünk szembe,felfedeztünk olyan helyeket teljesen véletlenül amikre nem számítottunk... Szóval volt itt kaland rendesen.

Helyek ahol jártunk

Csütörtök
-Keszthely: Festetics kastély, Bazilika Minor,Helikon Park, Kisboldogasszony Templom,
-Fonyód: Fácános Palánkvár

Péntek
-Várvölgy: földvár (a halott város, ördögkövek és a hozzátartozó legenda)
-Zalaszántó felé: Béke Sztupa (buddhista szentély) ♥
-Rezi falu: rezi vára, várrom
-Fenékpuszta: Valkum római város rom

Szombat
-Várvölgy: ismét halott város, ördög kövek, kapuk, bánya

A fenti felsorolásból is látszik,hogy rengeteg helyen jártunk és mindezt 3 nap alatt. Sok fotót is készítettünk,szóval ezeket szeretném is majd megmutatni,amint elkészülök az átválogatással és rendbehozatalukkal. Első körben  a csütörtöki napról fogok mesélni,mert az akkori képek kész vannak és így nem is lesz agyon tömörítve a sok információ- a többiről később (:

Csütörtökön reggel miután felkeltünk,kitalálta Janó,hogy megmutatja nekem Keszthelyt, és azon belül is a Festetics kastélyt.  Annyira nem tűnt vészesen hosszú távnak az út,viszonylag hamar meg is érkeztünk. Útközben elhaladtunk áthaladtunk egy Fenékpuszta nevű falun....hát mondanom se kell szerintem.... Eléggé kis vicces volt,de végülis ha van ilyen,hogy Bugyi meg egyéb csodás névvel létező hely,akkor ez is belefér.
A Fenékpusztás rész után áthaladtunk egy nagyon szép gesztenye soron- gesztenye fák voltak végig az út mellett. Onnan hamar be is értünk a városba,ami amúgy nagyon kulturált helynek tűnt. Nem láttam mocskosnak,putrisnak szóval jó a véleményem. Kerestünk egy helyet parkolásra,amivel szemben volt egy szimpatikus kávézó. Nem vagyunk nagyon kávé fogyasztók,de ilyen nagy túrák előtt sose árt. Bevallom,eddig sehol nem láttam ilyen szép és modern kávézót  (ez összefügghet azzal,hogy nem szoktam inni sűrűn). Nagyon jó érzés volt belépni, tágas volt, modern,kulturált, szép és normális volt a kiszolgálás is. Ráadásul abban az időpontban  csak mi ketten tartózkodtunk a helyen,szóval kényelmesen elfértünk.  Később mutatok még képet a helyről,mert utolsó nap is voltunk bent és akkor megörökítettük a belteret is.
A kávézó közelében volt a Festetics kastély,szóval nem sokat kellett odáig gyalogolni. Viszont sajnálatos módon ez is éppen felújítás alatt volt és az első látképünk egy rakat munkás volt meg az építendő területek. Mondjuk magából a kastély látványából nem sokat  tudott elvenni a felújítás okozta felfordulás,ugyanis az épület hatalmas volt! Hatalmas és gyönyörű. Nagy nehezen sikerült is megtalálni a bejáratot,ahol hömpölygött a sok ember. Akkora sor volt a kassza előtt,hogy elment a kedvünk. Mindenütt emberek álltak,tömörültek,lökdösték egymást és ennek a kibírásában az időjárás se segített,mert irtó meleg volt. Szóval utánaérdeklődtünk,hogy a hely önállóan is látogatható e (vagyis,hogy szezonon kívül és tárlatvezetés nélkül) és szerencsére igen,úgyhogy esélyes,hogy ősszel visszanézzünk oda vagy kirándulás keretében vagy fotózáséban.
A kastély területe baromi nagy volt: volt maga a kastély,amiben a múzeum volt. Az ott dolgozók elmondták,hogy öt állandó kiállítást lehet megnézni,amire én nagyon kíváncsi vagyok. Képek alapján baromi giccses az egész,de szeretem magam látni a dolgokat. Akkor van a fő épületen kívül egy másik épület,az a Hintókiállítás, amellett megint egy másik épület ami a Vadászati és történelmi  modellvasút kiállítás és a kastély másik oldalán van még egy épület rész,ami a Pálmaház.
Mi egyiket se láttuk most, inkább kisétáltunk a térre,egészen a végéig ahol volt egy kisebb kilátás. Ott észrevettünk egy templomtornyot és Janó mondta,hogy az a Bazilika Minor,amiben van egy kicsi gótikus építészeti stílus. Mivel nekem ez egy kedvelt témám,így megnéztük.
Találtunk a templom előtt két szobrot,amikbe  rejtett üzeneteket véstek. Annyira izgalmas dolog volt megfejteni és utána egész úton ilyenekről beszélgettünk.
 A templom után elmentünk a Helikon parkba,ami a Festeticsek nevéhez köthetők. Mivel ez egy gazdag család volt és művészet kedvelők,ezért létrehozták ezt a parkot,ahol költők meg akárki kreatívkodhatott. Egy nagy területről van szó- lényegében egy park,sok fával,szép aljnövénnyel és csodás borostyánnal. Nem is tudom,ez is olyan filmbeillő festői kép volt. Ráadásul a nap sütött és ahogy a fák közt szórtan elterült a fény,maga volt a csoda komolyan (: A borostyán szőnyeg meg olyan izgalmas volt számomra mint a Mecsekben a mohaszőnyeg ♥  Elsétálgattunk a parkban,közben nagyon sok dolgot mesélt Janó- tele ment a fejem információval,amire olyan jó lenne mind emlékezni.  Sokat mesélt a helyről,a személyekről, kicsit fotóztunk a helyen és majdnem mindenhova volt egy sztorija. Imádtam. A park után kimentünk a főtérre (vagy legalábbis gondolom,hogy az az),ahol megakartunk keresni még egy templomot. A téren láttunk még egy két műalkotást amikről van is fénykép,majd megtaláltuk a templomot is, de ennek is egy részét újították. Ide is benéztünk- éppen valami előadás volt gyerekeknek,szóval nem maradtunk sokáig. Kivülről is megnéztük és az egyik oldalán találtunk egy napórát- talán egyszer láttam ilyet élőben. Izgalmas volt.
Ezután visszasétáltunk a Helikon parkig,ahol hagytuk a kocsit és igazából elindultunk visszafelé. Végig dumáltuk az utat az építészetről,a különböző építészeti stílus jegyekről, plusz megbeszéltük,hogy megnézünk még jó pár ilyen templomot- mert nagyon más valamit tankönyvből megtanulni, illetve saját szemmel látni,tapasztalni. Szerencsére Janó is nagy vár,rom és történelem mániás így minden ilyesmiről sokat tud mesélni.
Visszafelé megálltunk Fonyódon és megnéztük a Fácános Palánkvárat. Ez is egy hatalmas területet ölel magába. A belső tere hatalmas, most jelenleg játszótérként szolgál vagy legalábbis focipályaként. Van pár kilátója amire nem lehet felmenni, illetve jól látszik a vár helye, vagy belső tér- ide híd vezet át. Sajnos nincs annyira karban tartva a hely amennyire lehetne (gondolok itt a kihasználatlanságra, a rengeteg elhelyezett kukára amit sajnos mégse használnak). Van egy kisebb emlékmű is, afféle megemlékező táblák a katonákról. Itt is fotóztunk egy kettőt és utána visszaindultunk a nyaralóba.
Minden ilyen kirándulás után jól esett valamit étkezni,amire meg is találtuk már hét elején  a megfelelő helyet. Nem messze a nyaralónktól volt egy kisebb büfé- Nádasbüfé. Komolyan a legjobb hely volt: igényes,finom ételeket szolgáltak fel, jó volt a kiszolgálás ,egyedül az volt a baj,hogy  kicsi volt. Egy ennyire jól menő helynek ez kicsi volt. De többször ebédeltünk itt és minden nagyon király volt. Kajálás után meg fürdeni mentünk. Iszonyú jó volt a víz addigra- szinte meleg!  Mondjuk nem csodálom,hisz egész héten dögletes meleg volt.
Minden délután mikor már vízben voltunk,kitaláltuk a másnapi programot. Na akkor jött az ötlet Janónak,hogy nézzük meg az ördög köveket. Kitárgyaltuk a legendáját, megnéztünk egy rakat térképet,hogy hogyan lehet eljutni oda és ez,illetve amik útközbe szembe jönnek lesznek a másnapi programok.
Ezeket a legközelebbi posztomban mesélem el.

Jöjjenek a képek
Ez egy fontos tájékozódási pont volt :D

A gesztenye fasor

Az Ambient kávézóba- jegeskávés finomság (:

Festetics kastély előtt- sajnos rontja az összképet a kordon.

A kastély másik oldalánál.

Próbáltunk úgy fotózni,hogy pont ne sétáljon bele senki a képbe.

De azért én belekerültem (:

Gyönyörű hely.

A hátunk mögötti kilátás- ott van a Bazilika Minor tornya.

Bazilika Minor. Nagyon szép a külseje.

A két szobor- az egyik a bal a másik a jobb oldalon állt. Alattuk egy szöveggel,amin rejtett tartalom volt. Egyébként római számok,amiket ha összeadtunk kijött egy évszám. S ugyanez az évszám -vagyis számjegyenként- megtalálható a négy sarokban is. Nagyon izgi.

Ez már a Helikon park volt- és az itt álló kapu.

Ez nekem tetszett.

Csodálatos táj- amin később vettem észre a háttérben lévő kis pavilont (vagy mit); vagyis először Janó vette észre.

Még egyszer (:

Nos,nem készültem arra,hogy képek is lesznek rólam -de muszáj volt ezen a szép helyen fotózkodni (:

Bartók Béla emlék.

A kis pavilon közelebbről.

Címer- ez meg a pavilon belsejében volt.

Ez is. De sajnos én jobban látszottam rajta mint a szöveg.

Szemből.

Ez volt a főtéren. Na ez az ami nekem nagyon nem tetszett. Ez a modern kinézetű háromszög és alatta egy puttó szerű szoborral.. Fúj. Valahogy nem is illik össze a kettő.

Ez egy másik szobor volt- és nagyon tetszett rajta a virág részlet.

Ez volt a közepén.

Egy másik virágrészlet.

Ez is a főtéren volt- nem tudom mi a templom neve.

Belülről.

Oldalról. Nagyon tetszenek az ablakai, meg a torony rózsaablaka is. Az üvegek meg szépek voltak ahogy átsütött rajtuk a fény.

A napóra.

Ez meg már visszafelé volt a Palánkvár. Ez a fej elég bizarrul néz ki.

Az emlékművek.

Az emlékművek mellől a látkép. Ez a belső nagy terület és ott az a híd amit fentebb írtam is,hogy megközelíthető volt vele a belső rész.

Ez is az emlékmű mellől készült és ez a nagy kapu amin bejöttünk.

A vár eredeti kinézete (sajnos ez tele van firkálva mindenféle hülyeséggel-én nagyjából le pseltem,de így is sok hiba van a táblán; megkoptatta az idő).

Ez a belső rész maradványa- van rajta ám egy kereszt,nem tudom mennyire látszik.

Ez a híd ami bevezetett a belső részbe.

Les.

Ez meg már a nyaralónál volt a vízparton. Vártuk a naplementét ,mert láttuk előtte való nap és olyan szép volt,hogy le akartuk fotózni (: Egyébként idióta ötlet tőlem: elétettem a napszemüvegemet (:

Ez a stégről készült- szintén napszemüveges.

Ez meg szemüveg nélkül.

Fél selfie a napszemcsiben a naplementével :D

Ti jártatok már Keszthelyen vagy a környékén?
Ismeritek a keszthelyi templomokat?

1. Keszthelyen még akkor voltam, amikor gimnáziumba mentem. A kilencedik előtti nyár végén volt egy gólyatábor. Egy hétig voltunk akkor Keszthelyen, meg egyszer-kétszer ott a környéken is mászkáltunk. Az se most volt, azóta pedig nem jártam arrafelé.
    De ez most felidézett bennem egy csomó dolgot.

2. De legalább ismerős a hely (: Ez már jó hír. Bár mondjuk egy gólyatábor nem épp a város felfedezéséről szól ha jól tudom :D