Oldalak

2014. október 14., kedd

Dragon Age: Origins - Előtörténetek I.

Megint spoilerezek, szóval aki maga akarja kijátszani az NE olvasson tovább, viszont aki nem fog vele játszani vagy már játszott vele az nyugodtan. Igazból mindenki észrevételére kíváncsi vagyok,mert elég nagy világ,és mindig jól  jönnek az ötletek. Lehet hogy sok mindent észre se vettem a játékba, más meg lazán észrevette. (:
Szóval anno írtam már a DA-ről és bár nincs befejezve a fő történet szál,de gondoltam mesélek kicsit a különböző fajok és kasztok előtörténeteiről, ugyanis a Bioware gondoskodott a karaktereink -legyen az bármelyik- előéletéről. Magyarul mindegyik más ,így már kicsit fel lesz dobva szerintem a játék  és nem laposodik el.
Én kezdőként egy pagony elfet választottam - nőit- ,és vacilláltam a harcos és a mágus között, de kaptam egy olyan tippet, hogy kezdjem szerencsevadászként (rugó). {Itt választható a városi elf - na most az lényegében egy putris résznek felel meg,ugyanis a történet szerint az elfek egy része be lett fogva és az emberek rabszolgáiként élnek. S ezért jobb nekem a pagony elf ,mert azok erdei népek és nem hódolnak be).
Lace - ő volt a legelső karakterem,akivel mindent elrontottam,mert siettem a történetben. Itt főleg a fő szál érdekelt. Ez az rész amikor Duncan jött és be akart sorozni. Itt a megtartóval beszélt,majd velem. Ezek a képek sajátok- mindig csinál pillanatfelvételt a játék.
 Nem sok különbség volt a harcos és a szerencsevadász közt, annyi előnnyel indul a rugo ,hogy tud zárakat feltörni ,míg a harcos nem.
Nos,az előtörténetét szerintem legutóbb megírtam ennek a fajnak,szóval nem írnám le megint- ITT meg lehet nézni.
Szintén az első karakteremmel- itt futottunk össze Leliánával,aki egy orléz bárd,és szentfazék :D De ő az egyik társunk lesz
Utána ki akartam próbálni a játéknak azon részét,hogy királynő lehessen a karakterem. No de ahhoz Alistairr-el kell szerelembe lenni (aki amúgy az egyesülési szertartástól kezdve végig kísér és később a játék közepe felé derül ki ,hogy jogos trónörökös az egyik házban), és emellett nemes embernek is kell lenni.
Így hát kreáltam egy nemes ember nőt (szerencsevadászt)- és bevallom: ez tetszik eddig a legjobban. Kicsit könnyebben ment a játék mint az elf-el. A nemes ember előtörténete  a saját birtokon játszódik,ahol a két szülő uralkodó- a karakterünkre meg mindenki háborúskodó kisgyerekként tekint. Van egy két kérő,aki be akar mellénk házasodni, van egy mabari kutyánk (amit a többi karakterrel később szerzünk meg az előtörténet után)... szóval kicsit egyszerűbben indulunk.
Ő a nemes ember karakterem- kicsit szebbre sikeredett mint az első- Zsú névre hallgat :P
Körül járhatjuk a várat, már itt találkozunk Duncannal,akitől megtudjuk hogy újoncokat toboroz (szokásos), de az apánk nem akarja hogy részt vegyek ebben; meg kell oldanunk egy kis feladatot,majd elküldenek minket a szobánkba.
Majd ott folytatódik a sztori,hogy megtámadják a várat- árulás történt- és mindenkit kinyírnak. A mi karakterünk épp akkor kel ki az ágyból -marha csodás látvány egy szál alsóneműbe mikor épp megtámadnak :D Gyorsan szerzünk a közeli ládából felszerelést, leöljük a támadó katonákat,majd pont bele futunk anyánkba. Ő csatlakozik, és a feladat az lesz ,hogy meg kell keresni apánkat, a királyt.
Ezek a pályák arra jók,hogy megtanuljuk a karakter képességeit használni, meg úgy az egész játékot. Végig kísér minket a segítő panel,ahol inspirációk lesznek feltüntetve,mikor mit érdemes csinálni,stb.
Szóval neki indulunk a keresésnek; két segédünk lesz: az anyuka,meg a mabari kutya. Átverekedjük magunkat a sok ellenségen, majd megtaláljuk a haldokló apánkat, és később megjelenik Duncan is. Ő egy kulcs karakter, és minden előtörténetben benne van. Ő akar besorozni Szürke Kamarásnak a legelején is ,és itt magához is vesz. Így ér véget az előtörténet ,és utána visz Ostagarba, ahonnan minden faj sztorija ugyanaz.
Itt kell megkeresnünk Alistairt- aki a másik Szürke Kamarás társunk. Ostagarba miután körülnéztünk, hozzá kell menni, ő elmondja a dolgokat erről a kamarás dologról, meg Duncanről mesél- szóval innentől a társunk és lehet vele kommunikálni mindenről -mármint azon belül amit a játék felajánl (:
Ez egy jó pillanatkép lett- itt Alistair osztja az észt
Egyébként nekem ez az első olyan karakterem amivel teljesen végig vittem a játékot. Iszonyú jól feltápoltam a karaktert- jobban bejártam a területeket,mindenre odafigyeltem amire a legelső karimmal nem. Például tudtam,hogy szinten kell tartanom mindegyikükkel a kapcsolatot- mert később volt aki ellenem fordult és akkor embert vesztek. Ez beszélgetéssel ,és ajándékozással orvosolható ,és erre is nagyon oda figyeltem. Itt már a Zevran nevű orgyilkos se fordult ellenem,mert a kedveltségi szintje magasan volt (igen,ilyenekre is figyeltek a játék készítők -ami tetszik,mert mint a múltkori bejegyzésembe is írtam,sokkal élethűbb). Alistairt a trónra ültettem a végén és mellette maradhattam. Sajnos azt a modot nem tudtam beépíteni a játékba,ahol összeházasodik a két karakter. Pedig láttam róla videót youtube-on, de valamiért nekem nem működött.
Itt már Ostagarban vagyunk Calian királlyal,meg Duncannal, s itt van velem a mabari kutya
Miután ezzel kivégeztem a játékot, választhattam volna egyéb életutat- ilyen folytatásszerűséget- ,de persze nekem ez se működik: nem hajlandó beépülni a játékba,pedig eredeti a játék is,meg ez is és mégse működik. Lehet valamit nem jól csináltam: ha valakinek van rá tippje, az segíthetne, mert a további életutakra is kíváncsi vagyok (egyetlen egy kiegészítő épült csak be).

Pár hét után kedvet kaptam a játékhoz újra, és gondoltam kipróbálom magam ember mágusként, ugyanis legelőször is azt választottam volna- de lebeszéltek róla. De jobb is így,ugyanis a játék alatt ugye 4 karaktert viszünk, és ha jól taktikázunk,akkor mindig van a csapatba egy mágus- és így annak a képességeit is kitanuljuk.  Nagyon belejöttem,szóval gondoltam elkezdem egy ilyennel is- ha másért nem legalább az előtörténetért.
Nos ez a kaland a mágustoronyban kezdődik. Ennek a lényege,hogy a mágusokat( vagy akinek egy kis hajlandósága is van a mágiára) elszakítják fiatal korukba a családjuktól ,azok a bizonyos templáriusok (ezeket ilyen egyház hívő embereknek kell elképzelni,akik maguk is mágia használók picit,de nem annyira mint a rendes mágusok. Ilyen egyház imádó buziknak kell elképzelni..).
Itt a mágustoronyban képezik a növendékeket, és a templáriusok figyelik őket és amint gyanút sejtenek valami rossz dologról ,akkor már támadnak. Mondjuk úgy hogy nem kedvelik a mágusokat- mert nagy erő van bennük, plusz átjárók lehetnek más förtelmeknek.
Ha mágus karaktert választunk,akkor itt kezdünk. Én itt ember mágus nő vagyok, és azzal kezdek ,hogy a főmágus mellett vagyok és valami Avatási szertartáson kell átesnem (hogy növendékből teljes körű mágusa legyek a körnek). Na most ez azzal jár,hogy valami Enyészet nevű helyre kerülök ,ahol rögtön harcolnom kell. Ez az előtörténet eléggé dolgosra sikeredett,mert a nemes embernél csak körbejártam a helyet,megöltem pár patkányt,meg embert amikor árulás volt ,de ennyi. Itt meg rögtön harcba küldtek.
Igen, ne lepődjön meg senki,hogy hasonlít a nemes ember karakterhez a mágusom,de ez az egy haj tetszett. De ne tévesszen meg senkit: ez már a mágus ember karakterem (: Itt a főmágussal és azzal a fő templárius-al  vagyok. Ezzel kezdődik a játék,és itt küldtek az Avatásra
Az Enyészetet meg úgy kell elképzelni,mint az álomvilágot. A lélek idekerül, és ha nem jutunk vissza egy bizinyos időkereten belül,akkor elpusztítják a templáriusok a testünket- hogy ne legyen belőle kapu az enyészet birodalmába élő gonosz lények számára.  Kicsit bonyolult,de ha sokat játszik vele az ember megérti.
No én itt bénáztam,mert ugye választások vannak a játékba,és nem tudtam soha hogy jól döntök e. Legyőztem pár lényt, ami jól jött,mert szinteket léptem folyamat.
Aztán miután a fő céllal végeztem, jött a videó ,ahogy felébredek.... Utána beszéltem pár emberrel, kiderül hogy avatott mágus lett a karakterünkből- volt aki féltékenykedett,volt aki gratulált.
Ahogy bolyongtam kiderült,hogy van a Körben egy jó barátom, bizonyos Jowan. Ő kéri a segítségemet. Előtte el kell mennem a főmágushoz,aki gratulál és bemutatja Duncant,aki eljött a Körbe,hogy újoncokat toborozzon magának,akikből Szürke Kamarások lesznek. Persze itt még szó sincs arról,hogy én- de ki lehet kérdezni dolgokról.
Közben segítenem kell ennek a Jowannak, és őszintén szólva mágusként sokkal több dolgot kell csinálnom mint bármely más előtörténetbe. Itt segítenem kell ennek a fickónak megszökni,amihez fel kell rúgni a szabályokat és el kell valamit pusztítani. Persze ehhez meg kell szerezni ez, meg kell szerezni azt... ide menni,oda menni... megint harcolni... Aztán megszabadítjuk a láncaitól ezt a Jowant, és el is szökik,de mi lebukunk... Végig kell hallgatni amíg az a főtemplárius kioszt minket,meg hogy a fő mágus mennyire csalódott... S aztán jön a képbe ez a kedves Duncan, aki közli mindegyikükkel,hogy én kellek neki és hogy magával vinne. Persze megy a tiltakozás,hogy a szabályokat megsértem,stb.. de akkor is elvisz. 
Itt meg a főmágus meg Duncan beszélget a karakteremmel
Szóval ez az előtörténet sokkal kalandosabb mint a többi,de nekem eléggé tetszik- és valamiért a mágus irányítása a véremben van :D  Most éppen ezzel játszok-bár még az elején vagyok.
Vissza van még pár előtörténet; azt hiszem a törpös,meg a zárvány elf-es. Majd azokról is mesélek ♥

De valaki tényleg segíthetne ebbe az életutak telepítésbe- nem értem mi baja van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése