Oldalak

2014. szeptember 25., csütörtök

Szimbólumok, jelképek, medálok

Mint utólag visszahallottam, van pár ember akik félreértelmezik a különféle szimbólumokat- ami önmagában nem érdekelne, de sajnos engem is belekevertek,ami meg rosszul érintett.
Mint megtudtam voltak akik nem szép dolgokat gondoltak a magamon viselt füles/ankh kereszt medálom miatt.
Nem tudom mi minden fordulhatott meg ezen emberek fejében rólam még,de azt elmondom,hogy semmi negatívat,semmi sátánizmussal kapcsolatos dolgot nem jelent ... és még rossz szellemeket se fogok vele megidézni....
Ez csak egy szimpla ősi szimbólum. Butaságokat sokan tudnak gondolni; én csak arra kérném ezeket az embereket,hogy előbb könyörgöm nézzenek utána a fogalmaknak.
 Az Ankh kereszt avagy Nílus kulcs. Bárhol néztem utána,mindenhol ugyan azt találtam anno. 
"Az egyiptomi hurkos (füles) kereszt (ankh, crux ansata) az  >>örök életnek<< , a >>halhatatlanságnak<< a jelképe, tehát kozmikus tartalommal bír: A halottról és a halál misztériumáról szóló egyiptomi sírfeliratokon és domborműveken rendszerint fellelhető a lélekmadár, csőrében ezzel a jellel.
Az Ankh az élet szimbóluma; Izisz, a Nagy Anya jelvénye. Az ő méhéből ömlik elő a megnyilvánult élet fényből és árnyból, gyönyörből és kínból, mélységből és magasságból összegyúrt szövevénye, a látható és láthatatlan természet. A lélekmadár az életet viszi szárnyán a magasba és a kulcsot, amely a szabadulás kapuját nyitja. Az Ankh jelének alapja a Tau. A kör hozzáadása ezen a helyen vagyis a legfelsőbb égi síkon, az isteni ideát, az eszmét, a mentál síkon a végső magasságot, a Harmadik Szemet jelenti. Az Ankh a kitárt karú embernek, Ádám Kadmonnak is ábrája. Az egyiptomi ábrákon Izisz bal kezében tartja a Nílus kulcsot, amelynek szárával az emberiségnek mutatja az utat.
Az Ankh kereszt az egyik legerősebb jelkép. Eredet Egyiptom előttire is visszavezethető valahová Atlantisz idejéig."
Én annak idején mikor a legeslegelső ilyen medált megvettük egymásnak akkori jó barátnőmmel, ennyit tudtam róla ,hogy egyiptomi, az életet, életerőt és az örök életet szimbolizálja.
Semmi negatív nincs benne és gonosz. Aki ezt félreértelmezi ,annak ajánlatos előbb utána nézni szerintem és nem beleokoskodni.

A másik szimbólum ami rajtam van a Thor kalapács
"A Mjölnir (vagy Mjöllnir, Mjollner, Mjølnir, Mjølner) a skandináv mitológiában Thor villámisten ősi fegyvere volt.
Eleinte ez kőkalapács (kőbalta) volt, de a Próza-Eddában, amikor a kovács törpék (dvergek) az ázok kincsét kovácsolták, már vaskalapácsról volt szó. Az emberek azt gondolták, ha Thor megforgatta kalapácsát, akkor dörgött az ég. Használat során, ha Thor elhajította, az visszatért kezébe, akár egy bumeráng. Thor Mjölnir segítségével győzte le a Midgard - kígyót, azonban a kígyó mérge ráfröccsent az istenre és megmérgezte. Thor halála után fiai átvették az uralmat és megtalálták apjuk csodálatos fegyverét.
{...} Mjölnir a legfélelmetesebb fegyver volt az északi pantheon arzenáljában és arra tervezték, hogy legyőzzék vele kihívójukat. Sokféleképpen ábrázolták, például baltaként, kalapácsként és bunkósbotként is. Azt tartották róla, hogy használója képes felülmúlni az óriásokat és hegyeket emelni egyetlen ütéssel. {...}
{...}Erőt és bátorságot kölcsönöz viselőjének, hogy könnyebben meg tudjunk vívni a hétköznapi csatáinkat. {..} "
 A sajátomat ajándékba kaptam - de nagy szükségem van rá. Erő és bátorság minden embernek kell. De úgy érzem hogy ebben sincs semmi negatív és elítélendő.

Úgy érzem ezzel talán egy két ember rájön,hogy felesleges mindig a legrosszabbra gondolni - nem mintha egymásnak megmondhatnánk mit hordjon és mit nem- ,és nem ezáltal kell ítélkezni. Ha meg valamit tudunk is a dolgokról, és nem értjük mért viseli a másik, szerintem inkább kérdezzünk. Soha semmi jóra nem vezet az ha a téves gondolatokat megtartjuk magunknak; jobb tisztázni.

Egyébként ahogy kutattam a jelképek után,találtam egy érdekességet,ami mindenkit érint aki ennek a modern világnak a szülötte.
A Bluetooth. 
Én is meglepődtem mikor rátaláltam,de érdekes a története és van benne ráció. Főleg annak lesz egyértelmű aki jártas a rúna világban.
"A név Harald Blåtand (I. Harald dán király) dán király nevének angol változata, aki 958-tól, illetve 976-tól 986-ig volt Dánia és Norvégia uralkodója.
Tudni kell róla,hogy nagyon szerette az áfonyát, ezért kék lett a foga. Harald arról volt nevezetes, hogy egyesítette a lázongó dán, norvég és svéd törzseket. Ehhez hasonlóan a Bluetooth-t is arra szánták, hogy egyesítsen és összekössön olyan különböző eszközöket, mint a számítógép vagy a mobiltelefon.
A Bluetooth logója a H és B betűknek megfelelő skandináv rúnákat, a Hagalazt és a Berkanat idézi."
Bár én nem ezt a fajta jelképet ismerem Hagalaznak,de ez részletkérdés,meg nem is mennék bele mert bonyolult. Ez csak ilyen érdekesség akart lenni (:

8 megjegyzés:

  1. Nekem sokszor van olyan érzésem, hogy az embereknek fogalma sincs, mit vesznek a nyakukba, csak felveszik, mert tetszetős a formája. S ott van a mérleg másik oldala, akik hallanak vagy tudni vélek valamit, és már mondogatják is , hogy ki milyen azért, amit hord.
    Nekem Ankh kereszt a fülemben van. Régen medálom is volt.
    Most a nyakamban leginkább egy kelta csomó lóg, amire mindenki rábök, hogy akkor én most boszorkány vagyok, de volt olyan is, aki megkérdezte, hogy tudom-e, mit hordok a nyakamban, mert juj, milyen jelentése van. Én meg néztem, hogy nem értem, miről beszél. Meg, hogy biztos Bűbájos boszorkák fan vagyok, mert annak van ilyen alakja, és akkor tuti. Glastonburi sírjáról beszélünk:
    http://www.bizsuaruhaz.hu/glastonburi-sirja.html
    Illetve, régen hordtam pentagrammot. Na, az volt egy szép baleset, viszont inkább nem írom le, mert a végén még felkutatnak, és eltüntetnek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem egyetértünk! Ugyanígy vélem én is- hogy ez a két véglet van. Én találkoztam mindkettővel; csak azt nem értem,hogy ha valakinek fingja sincs a dolgokról ,az mért szól bele?! Mert ha én látok valami ilyesmit és hallottam valahonnan róla negatívat,akkor vagy rákérdezek,vagy utánanézek- de sose voltam olyan aki vádaskodik ,vagy elítél emiatt embereket.
      Amúgy ankh fülit én is szerettem volna,de soha nem találtam Pécsen sehol- rendelni meg nem akartam, pedig tetszik.
      Amit linkeltél az szép- és eszembe se jutna emiatt máshogy gondolni rád- pedig ennek a jelentését pont nem ismertem. (: Szóval ennyit erről. Sőt, inkább kifejezetten megnézem az ilyen holmikat másokon,mert szépnek vélem.
      Jó,hát pentagrammom nekem is volt kislánykoromban ^^ De kinek nem?! (mármint a rocker stílus követői közül) Én akárkivel beszéltem ,meg ismerkedtem mindnek volt pentája (: Szóval nem olyan nagy bűn.
      Bár most felkeltetted az érdeklődésemet az utolsó mondattal( a szép balesetre gondolok)- nincs kedved privátba kifejteni? (:

      Törlés
  2. Teljesen igazad van. Én metálos vagyok és sokszor teljesen ártalmatlan szimbólumokért is elítélnek pedig a sátánizmus és a többi ilyen sztereotíp sötét marhaság nagyon messze áll tőlem. De ezt az emberek nem szeretik megérteni mert kell egy bűnbak és a szimbólumokat viselő emberekre rá lehet aggatni sötét tartalmat és titkos üzenetet meg mágiát meg mittudoménmit.

    VálaszTörlés
  3. Bár mondjuk a penta az pont ismert és nem feltétlenül előnyös hordani mert azt a sátánista egyháznak nevezett kollektív züllésben is használják de előbb tájekozódunk és utána ítélkezünk. ;)

    VálaszTörlés
  4. Bár mondjuk a penta az pont ismert és nem feltétlenül előnyös hordani mert azt a sátánista egyháznak nevezett kollektív züllésben is használják de előbb tájekozódunk és utána ítélkezünk. ;)

    VálaszTörlés
  5. Teljesen igazad van. Én metálos vagyok és sokszor teljesen ártalmatlan szimbólumokért is elítélnek pedig a sátánizmus és a többi ilyen sztereotíp sötét marhaság nagyon messze áll tőlem. De ezt az emberek nem szeretik megérteni mert kell egy bűnbak és a szimbólumokat viselő emberekre rá lehet aggatni sötét tartalmat és titkos üzenetet meg mágiát meg mittudoménmit.

    VálaszTörlés
  6. Nekem is log egy saját készitésü Ankh a nyakamba, és "nagyon szeretem amikor minden másnak hivják" mint ami.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt én is szoktam szeretni nagyon. De ez inkább az ő tudatlanságuk,nem kell ilyenek miatt izgatni magunkat.

      Törlés