Oldalak

2012. augusztus 14., kedd

Hieroglif írás az ókori Egyiptomban

Régebbi bejegyzésben írtam erről a könyvről annyit hogy megvettem. Nos azóta lelkesen olvasgatom- egy részt újra,és újra,mert számomra nagyon érdekes,és szeretném minél jobban megérteni.
A könyv betekintést ad a hieroglif írás történetébe, egy picit Egyiptom történelmébe is belevisz,csak hogy valami fogalmunk legyen a körülményekről.
Észrevettem,hogy elég sok mindent megtanított nekem már ez a könyv,és csodálkozom az azóta is tartó lelkesedésemen. Még mindig vágyom a tudásra,és csillapíthatatlan vágyat érzek,hogy minél több dolgot megtudjak,minél nagyobb titkokat,rejtélyeket, részleteket, mindent ami az ókori Egyiptommal kapcsolatos. Sokat megtudtam a nyelv történetről,a hieroglif írás megfejtésének történetéről. A történelem után jöttek a jelek,az átírásaik,majd a nyelvtan! Irtó nehéz,és bonyolult az egész rendszerük. Én is próbálkoztam pár figura lerajzolásával :$ Nem mondok inkább semmit :D
Időközben megtanultam a korszakokat,a dinasztiákat, annyi hogy még a nyelvtannal barátkoznom kell.

A lényeg hogy irtóra imádom,és be vagyok zsongva a könyvre.
Hétfőn el kellett kísérnem Márkót a munkaügyibe,aztán kiment kertvárosba az anyjához,én meg addig elugrottam a plázába,természetesen a könyvesboltba- ki kell használni míg az akciók tartanak. Nincs nekem sok pénzem,de ha szemfüles az ember akkor lazán kap 500ft-ért is könyvet. Természetesen nem bírtam megállni hogy ne vegyek megint könyvet. Az egyik piramisos könyv,de baromi olcsó volt,és eléggé régi darab,mert több ilyet nem láttam,meg a lapok is réginek tűnnek. A másik meg egy pici könyv,de szintén leértékelt- egy 1001 fotóból álló könyv Egyiptomról. *.* Húú,hát nem tudtam ott hagyni.  Persze lelkiismeret furdalásom volt,hogy megint veszek valamit,de ez legalább olyan,hogy mindenkinek való. Sok sok szép fotó,és kevés leírás. Bár inkább azoknak van,akik nem igen tudnak,vagy szeretnek olvasni :D

Most már csak annyi kéne,hogy megismerjek egy olyan embert,aki ezzel komolyabban foglalkozik- Szívesen beszélgetnék  vele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése